het 2de weekend en maandag alweer voorbij - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu het 2de weekend en maandag alweer voorbij - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

het 2de weekend en maandag alweer voorbij

Door: rachelschelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

01 Augustus 2011 | Zwitserland, Davos Dorf

Lieve allemaal,

Vrijdag was het tijd voor het eerste GVO, dit GVO ging over Prednison, een van de dingen die verteld werden was over de gevolgen van lang Prednison gebruik.

Hierna had ik m'n eerste les ademhalingstechnieken, voordat ik daar heen ging, maakte ik hier even wat mee. Ik was m'n stok kwijt.

Ik kwam om half 11 terug van het GVO en dacht even rustig zitten tot de lunch, start ik m'n skype op en zit ik samen met een goede vriendin te skypen, denk ik laat ik is kijken hoe laat ik vanmiddag m'n training heb, bleek dat om 11.00 te zijn, het was ondertussen 11.00, oeps.
Ik snel skype afgesloten, wil ik me stok pakken en naar Haus M gaan, waar m'n training zou zijn. Maar in mijn vaste hoekje geen stok, hé waar is m'n stok, ik onder m'n bed gekeken ook geen stok, nou ja dan maar de zorgcoördinator gebeld om te vragen me er heen te begeleiden, terwijl ik stond te wachten, schoot mij te binnen waar ik me stok had gelaten, ik was de middag ervoor bij de activiteiten begeleiding geweest en ik was met de groep mee terug gelopen en daardoor m'n stok vergeten, nadat de zoco mij bij de fysiotherapeute had afgeleverd is hij gaan kijken of inderdaad mijn stok nog lag in het lokaal waar de activiteiten gehouden worden. ja hoor, voordat ik klaar was, had ik me stok weer terug, kon ik weer zelf terug komen naar de afdeling.

De vrijdag heb ik lekker rustig aan gedaan.

Zaterdag stond er net als vorige week weer een uitje op het programma, dit keer een ritje door de omgeving van Davos. We gingen naar een van de zij dalen, het dal Dischma hebben we gezien, was een prachtige rit, boven in een berghut wat gedronken en toen weer terug naar de kliniek, ik moet de foto's nog deels uitzoeken, dus meer foto's volgen nog.

De verder zaterdag gewoon lekker rustig aan gedaan, wat zitten rommelen onder andere met fimoklei, heb een dolfijntje gemaakt, hij gaat nu afgebakken worden, dus als ie klaar is zal ik een foto maken en posten.

Zondag, heerlijk lui geweest, heerlijk op het balkon gelegen en genoten van de zon.

En dan was het alweer maandag.

Vandaag eerst een GVO gehad, vandaag ging het over astma en allerlei invloeden waardoor je er last van kan hebben. Was hartstikke interessant, je leert weer op een andere manier naar Astma te kijken en wat je er zelf mee kan.

Vanmiddag weer een gesprek met de diëtiste gehad, die was niet tevreden, ben weer afgevallen, ondanks de bijvoeding, om te proberen dat ik wat meer energie heb om te eten, was het de afgelopen week al zo dat ik ontbeet op m'n kamer en 's middag en 's avonds wel in het restaurant ging eten, maar er dan met de rolstoel heen werd gebracht, met ingang van vandaag gebruik ik ook de avond maaltijd op m'n kamer, hopen dat ik doordat ik niet in een keer alles hoef op te eten en niet naar het restaurant hoef, genoeg energie over hou om te eten. Vrijdag/zaterdag weer wegen en dan volgende week maandag weer een gesprek en dan afwachten hoe het dan is.

Vanmiddag ook voor het eerst weer fitnes gehad, in totaal 8 minuten gefietst en wat kracht oefeningen gedaan.

Straks vanuit de ziekenboeg naar het vuurwerk kijken, want het is hier vandaag nationale feestdag.

Morgen lekker roostervrij en dan woensdag weer aan de bak, met onder andere voor het eerst zwemmen, jippie heb daar enorm zin in.

Tot de volgende blog maar weer.

Groetjes vanuit Davos
Rachel

• 01 Augustus 2011 - 17:45

Trudy Paul:

Lieve Rachel ik hoop dat als je terugkomt het er beter voor staat het is je gegund. Dikke vette kus vanuit Bergen Nh Trudy

• 01 Augustus 2011 - 20:13

Ronald:

Hoop dat alles snel aanslaat.
    Hoe was het vuurwerk trouwens? Als ze net zo knalde als ik had in 2001 trilde de ramen af en toe :D

• 04 Augustus 2011 - 19:38

Nanda:

De omgeving ziet er idd erg mooi uit!