1 oktober - al 74 dagen in Davos - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu 1 oktober - al 74 dagen in Davos - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

1 oktober - al 74 dagen in Davos

Door: rachelschelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

01 Oktober 2011 | Zwitserland, Davos Dorf

Lieve allemaal,

vandaag is het alweer 1 oktober, dat betekend dat ik ongeveer 74 dagen in Davos ben en er als alles goed gaat nog 31 dagen te gaan heb. Maar juich hier nooit voor je werkelijk met je koffers in het NAD busje naar Zurich stapt.

Maar goed genoeg over dagen, zit hier op deze zaterdagmorgen rustig met een bakkie koffie achter m'n lappie en dacht ga maar weer is een blog schrijven. Voordat ik zo weer het dorp onveilig ga maken.

Zondag zijn we bij een restaurant aan de Davoser see koffie wezen drinken, was erg gezellig, toen we terug kwamen konden we direct aan tafel voor het middag eten, de rest van de zondag lekker rustig aan gedaan en bezig geweest met m'n weblog, deze heb ik helemaal op nieuw opgezet, dus het oude adres bestaat niet meer, m'n gewone blog / website is nu http://rachelschelleman.wordpress.com

Maandag morgen was ik heerlijk vrij van programma, 's middags stond er fitness op het programma, heerlijk getraind en had eindelijk weer is het gevoel dit gaat goed. Aan het einde van de middag nog een gesprek met de psycholoog en toen zat het programma voor de maandag er alweer op.

Dinsdag ochtend moest ik naar de dokter toe, kreeg de uitslagen van de bloedwaardes die de week er voor geprikt waren, de uitslag was niet helemaal goed, heb wat lichte te korten, maar dat zou de volgende dag verder besproken worden met de diëtiste om te kijken hoe ik dit beter binnen kan krijgen.

's middags natuurlijk weer wandelen, het weer was heerlijk, wandelen ging goed, dus met andere woorden weer een top wandeling. Avonds weer bij de activiteiten begeleiding geweest, was toch niet tevreden met m'n schilderij, dus die ben ik nu maar aan het veranderen.

Woensdag begon met een bezoekje aan de Diëtiste, die was eigenlijk best tevreden, krijg een beetje minimale voeding binnen en de te korte die ik heb zijn niet dusdanig dat we ons daar nu druk om moeten maken, was de afgelopen week maar een paar paar ons afgevallen, dus als ik m'n gewicht nu ongeveer hier op hou is het goed en dan zal ik alvast iets vooruit lopen op de week, gister weer gewogen en m'n gewicht is hetzelfde gebleven :D
Verder hebben we gehad over hoe ik zorg dat ik toch voldoende binnen krijg en wat op mindere dagen dan belangrijk is.

Na het gesprek met de diëtiste was het weer tijd voor zwemmen, na 11 baantjes te hebben gezwommen kwam er een flinke migraine aanval opzetten, dus dat was er uit, terug naar m'n kamer en m'n bed in, met een flinke pijnstiller en slapen, voelde me 's middags iets beter, was nog niet helemaal top, maar wilde wel naar de Mindfullness training, dus met zonnebril op daarheen. Avonds lekker vroeg gaan slapen en donderdag morgen had ik nog wel wat last van het licht en lichte hoofdpijn, maar ook dat trok later die middag weg.

Donderdag morgen had ik ontspanningstherapie op het programma, hierna individuele fysio, dit keer hebben we het gehad hoe het gaat met m'n ademhaling en wat ik nog moeilijk vind, tja... dit blijft gewoon oefenen, al gaat het veel beter dan in het begin. Omdat ik veel last van m'n nek en schouders had, door de migraine, nou ja de migraine kwam daar vandaan, heeft de fysio met nek en schouder gemasseerd.

's middags was het weer wandeltijd, deze keer was een wandeling over de hoge promenade, zo'n 14 dagen terug hebben we deze ook gelopen, toen ben ik hem alleen af gelopen, maar nu ben ik hem op en af gelopen, helemaal super gewoon.

en toen was het alweer vrijdag bijna weekend, hahahaaha. Maar goed eerst moest er nog gezwommen worden, 24 baantjes dit keer en weer wat verbetert aan m'n techniek zodat het zwemmen makkelijker gaat en ik m'n ademhaling beter onder controle kan houden. zodat ik langer door kan zwemmen.

na het middag eten, zat ik er even helemaal doorheen, nou als ik thuis was geweest, zou ik met muziek in m'n oren de hei op zijn gegaan, maar ja hier geen hei, maar wel de Davoser see, dus ben met muziek in m'n oren een stuk langs de Davoser see gaan lopen, was hierna wel wat rustiger.

ik had toen nog een programma onderdeel PMT, kreeg hierbij het compliment over hoe goed het gaat en hoe ik veranderd ben in positieve zin.

en toen toen was het weekend.

hahahaha

Dit weekend niet veel op het programma, zo even het dorp in de rest van het weekend lekker rustig aan, me voorbereiden op een drukke week.

Want het is komende week naast m'n gewone programma ook weer tijd voor de longfunctie, de NO-meting en de looptest, duimen maar dat dit allemaal weer wat beter is.

Nou tot de volgende blog allemaal.

Groetjes Rachel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos Dorf

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 33430

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: