Verlening - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu Verlening - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

Verlening

Door: rachelschelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

24 September 2011 | Zwitserland, Davos Dorf

Lieve allemaal,

Alweer een week voorbij.

Donderdags nadat ik mijn blog heb geschreven, had ik ontspanningstherapie met aansluitend PMT.

"s middags weer heerlijk gewandeld, deze keer in plaats van de korte B wandeling de lange gedaan deze was 4 KM. Was hierna wel flink moe, maar goed weer een stapje vooruit.

Vrijdags was het enige wat op mijn programma stond zwemmen, helaas wilde dit niet echt en daar baalde ik flink van, 's middags maar genoten van het zonnetje.

Zaterdag was het hier nog steeds prachtig weer en we zouden eigenlijk gaan midgetgolfen, maar aangezien we geen stokken en ballen konden bemachtigen zijn we maar Jeu de Boul gaan spelen, we hebben enorm gelachen. 's middags het dorp in geweest. Avonds weer bijgepraat met m'n zoco want die was op vakantie geweest.

Zondag was het over met het mooie weer, dus daarom zijn we 's middags wezen kegelen, heb net als de vorige keer weer glasrijk de laatste plaats gehaald, maar dat kon me niet deren, want het was enorm gezellig.

Zondag middag begon het te sneeuwen en toen ik maandag morgen wakker werd lag er een flink pak, zie ook de foto's.

Maandag morgen stond weer in het teken van uitzwaaien. Want er gingen weer mensen naar huis.

Na het gezamenlijke bakkie koffie/thee, een bezoekje van de dokter, ben ik naar de Duitse activiteiten begeleiding gegaan, om eindelijk mijn knuffel dolfijn af te maken en ben ik begonnen met een kikker te maken.

Om half 11 was het tijd voor m'n eerste echte afspraak van die dag, een gesprek met de diëtiste, tja wat zal ik daar van zeggen, eh blijf afvallen en dat is niet helemaal de bedoeling, eigenlijk moet ik terug aan de bijvoeding, maar dit wil ik zelf niet, dus nu nog 1 week zelf proberen en de week er op zouden we weer verder kijken.

's middags fitnes, ging niet helemaal lekker en hierna direct aansluitend de 3de bijeenkomst van de Mindfullness cursus. Het is moeilijk om hier verder wat over te vertellen, maar het is vooral veel oefenen en dat doe je dagelijks en kan denk ik pas aan het eind van de cursus zeggen wat het voor mij precies heeft betekend. Maar het is zeker nuttig, leren dingen te accepteren zoals ze zijn.

Dinsdag had ik mijn wekelijkse gesprek met de dokter, dit was een zwaar en pittig gesprek, waarin we hebben het gehad hoe het nu gaat en hoe nu weer verder.
Hierna had ik een gesprek met de psycholoog ook dit was een zwaar en pittig gesprek, maar goed de onderwerpen zijn ook niets en er is gewoon de afgelopen jaren en dan vooral het laatste jaar veel gebeurt en dat moet een plekje krijgen evenals hoe mijn toekomst er uit zal zien en daarin zal ik moeten accepteren dat ik niet alles kan wat ik misschien graag zou willen.

's middags natuurlijk weer wandelen, dit keer was het een wandeling naar de Davoser see en dan zover er om heen lopen als ging, nou ik ben er helemaal om heen gelopen, was erna echt helemaal gesloopt, maar ontzettend trots op mezelf, een wandeling van ruim 4 km met dalen en klimmen, wauw JIPPIE JEE, heb het gedaan, dit soort dingen geven zo'n goed gevoel.

Dinsdag avond was het natuurlijk weer tijd voor de activiteiten begeleiding.
Ondertussen is mijn eerste schilderij klaar.

Woensdag stond er als eerste individuele fysio op m'n programma, normaal krijg ik dan les in m'n ademhaling, maar dit keer hebben we het gehad over m'n doelen en omdat ik flink last van m'n nek en schouders had, heb ik daar even stroom op gehad, om m'n spieren weer beter te laten doorbloeden.
Hierna weer gezwommen, dit keer 12 baantje weer 2 meer dan vorige week :D

's middags had ik niets te doen. Dus even heerlijk gerust, even niets gedaan en woensdag avond weer naar de activiteiten begeleiding geweest.

Donderdag morgen is de dokter langs geweest en Tja... de titel van mijn blog al zegt, mijn verblijf hier gaat verlengd worden mits de verzekering toestemming geeft, maar daar ga ik wel vanuit, dus de vlucht van 10 oktober gaat aan mijn neus voorbij en jullie zullen mij in Nederland nog even wat langer moeten missen.

Later deze ochtend had ik weer ontspanningstherapie, op zich ging dit wel goed, maar erna kwam de pijn in m'n gewrichten 3 keer zo erg terug en kon ik nog amper lopen van de pijn, dus donderdag middag op bed gelegen en niet gewandeld.

Vrijdag morgen had ik nog steeds veel pijn, maar ben wel gaan zwemmen en tijdens het zwemmen het alle spieren in mijn lijf zich weer kunnen ontspannen en ging de pijn weg, heb 3 kwartier heerlijk gezwommen en toen ik uit het water kwam had ik nog wel wat pijn, maar het was draaglijk en kon ik weer normaal lopen.

's middags had ik weer PMT, deze keer gesproken over hoe het nu gaat en hoe nu verder, vind het nog steeds erg moeilijk om met m'n grenzen om te gaan en ik ben ook behoorlijk gespannen, wat niet goed voor me is.

Na PMT heb ik me klaar gemaakt voor een trip naar het dorp, mocht voor het eerst zelf, wel samen met een mede Patiënt maar dat mocht de pret niet drukken, heb een onwijs gezellige middag gehad.

En nu, nu is het alweer zaterdag, vanochtend een poging tot uitslapen gedaan, niet helemaal gelukt, moet dat de volgende keer even aangeven, zodat ze me niet wakker maken :D, maar uiteindelijk ben ik gewoon pas om 10 uur opgestaan, heerlijk rustig gedoucht en daarna ontbeten, kon ongeveer na het ontbijt rechtstreeks door voor de middag maaltijd.

En nu, nu zit ik weer een blog voor jullie te schrijven en ga zo maar heerlijk genieten van de zon en lekker een luie zaterdag houden, ja de sneeuw is alweer weg en het weer is hier heerlijk.

Nou tot de volgende blog.

Vele groetjes vanuit Davos
Rachel

  • 25 September 2011 - 21:07

    Monique:

    Wat mooi... sneeuw.... en hier is het weer zomers... gek he?
    Zet ;m op meis!
    Liefs,
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos Dorf

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 33449

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: