Aankomst en de eerste dagen - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu Aankomst en de eerste dagen - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

Aankomst en de eerste dagen

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

17 November 2022 | Zwitserland, Davos

Lieve allemaal,

Daar lig ik dan in mijn Zwitserse bedje.

Wat zijn die laatste dagen in NL snel gegaan, maar oh oh oh wat was het ook nog een hoop geregel.

Donderdag heb ik het grootste deel van m’n koffers al ingepakt, 3 grote koffers en een kleintje was uiteindelijk de stand. 1 van de grote koffers helemaal gevuld met medicatie en andere medische benodigdheden. En toen braken toch echt de laatste dagen aan.

heb vooral genoten van mijn schatje, weinig gedaan en natuurlijk de F1 gekeken.

Zondag aan het eind van de middag kwam Gizmo z’n oppasvrouwtje aan. Samen gegeten, gekletst en toen nog redelijk optijd m’n bedje in.

Maandag 14/11

Want maandag ochtend om kwart voor 6 zou de wekker rinkelen. Uiteindelijk heb ik amper geslapen, maar wel met Gizmo dicht bij me. Om half 6 was ik er klaar mee en ben ik m’n bed uitgegaan. Een van m’n laatste Nederlandse kopje koffie gemaakt. Laatste spullen in de koffers, m’n handtas controleren op alles of ik m’n medicatie voor onderweg daar in had zitten. En om 7.00 was het toch echt zover ik moest afscheid nemen van m’n lieve boefje, dondersteen, boevenkoning of zoals het oppasvrouwtje zou zeggen apenkop. Maar bovenal mijn schatje. Dit was wel even zwaar. Maar goed weet dat ie in goeie, veilige handen achter is gebleven. En toen toch echt opweg naar Schiphol. We waren daar om 8.15, koffers op een karretje en toen was het wachten op mijn medepatienten en de begeleiding vanuit het NAD. Om half 10 was de groep compleet en konden we onze koffers inchecken. Natuurlijk was er wederom met mijn medische koffer een probleem, het zal weer niet. Vervolgens was het wachten op de medische assistentie van Schiphol, die ons richting de wachtruimte bij de gate zou brengen, maar eerst moesten we nog door de doanne, dat ging best soepel, alleen was bijna 1 van mijn knuffels weggelopen. Aangekomen bij de gate moeste we een uur wachten, dus tijd voor koffie en een bezoekje aan de wc. Om 10 voor 12 gingen we opweg naar het vliegtuig. We mochten er als eerste in. Zo rond 12.20 zijn we echt vertrokken en was ik weer opweg naar Zwitserland. Zo rond 10 over half 2 stonden we weer veilig aan de grond, toen we het vliegtuig uitkwamen stonden er lieve assistentie medewerkers klaar met rolstoelen en een kar om ons naar de koffers te brengen, daar werden al onze koffers verzameld en werden we naar de wachtgeld gebracht, om te wachten op het busje naar de kliniek. Rond 3 uur zijn we vertrokken richting de kliniek en met onderweg nog een stop waren we rond kwart voor 6 in de kliniek. Die avond weinig gedaan en geprobeerd vroeg te slapen.

Dinsdag 15/11

En toen brak de eerste ochtend aan in Zwitserland.

Deze dinsdag zat vol met onderzoeken, longfunctie, longfoto. Invullen van de vragenlijsten. Intake met de longarts en natuurlijk allerlei informatie over het reilen en zeilen hier en natuurlijk niet te vergeten een rondleiding.

Woensdag 16/11

Was het erg vroeg dag, moest namelijk langs de vampieren oftewel bloedprikken, verder werd er ecg gemaakt en had ik de intake met de psycholoog. Middags was ik heerlijk vrij, dus had een date met m’n bedje. Heerlijk na twee drukke dagen. Aan het eind van de middag, was er een gezellig samenzijn van de patiënten om elkaar te ontmoeten en werd er geproost op een goede opname voor ons als nieuwe patiënten. Helaas ging het tijdens het avondeten even mis omdat een medewerker van het restaurant veel parfum op had.

en toen was het alweer donderdag, vandaag ook weer allerlei bespreken en testen. Maar daar vertel ik over in m’n volgende blog. Voor nu veel liefs hier vanuit Zwitserland en voor de gene die het bord in mijn kamer wil opfleuren, is m’n adres:

Nederlands Astmacentrum Davos

T.a.v. Rachel Schelleman

Klinikstrasse 6

7272 Davos Clavadel

Zwitserland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 33463

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: