Het vervolg van week 1 en het eerste weekend - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu Het vervolg van week 1 en het eerste weekend - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

Het vervolg van week 1 en het eerste weekend

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

22 November 2022 | Zwitserland, Davos

Lieve allemaal,

Ondertussen is week 2 van start. Dus tijd voor een verslag van de rest van week 1 en het eerste weekend hier.

Donderdag 17/11

Had ik de intake met de Fysio, de looptest, intake met het Maatschapelijk Werk en de Intake met de beweegagoog. Dit was bij elkaar een pittig dagje en hoewel ik officieel pas vandaag dinsdag 22/11 de uitslagen krijg, heb ik sommige uitslagen al gehoord en die waren erg confronterend en om te huilen. M’n lijf is er erg slecht aan toe en het is maar goed dat ik hier ben. En hoewel ik stil wil staan bij hoe het werkelijk is, probeer ik vooral vooruit te kijken, ben nu op deze plek, die kwa klimaat mijn longen en lijf goed doen, dus ik kan gaan opbouwen.

Vrijdag 18/11

Vandaag begonnen de workshops, we krijgen hier een aantal workshops vanuit de diverse disciplines over astma, wat kan je zelf doen, welke invloeden zijn er, wat voor soort medicatie is er, wat is belangrijk om rekening mee te houden kwa opbouw, hoe bouw je goed op enz.. Vandaag hadden we workshop 1 van de longarts, met een stukje geschiedenis van het NAD en wat is astma en dan een stukje dieper wat is ernstig en/of moeilijk behandelbaar astma, hoewel voor mij de workshops voornamelijk herhaling zijn, is het toch goed om er bij te zijn, soms hoor je toch weer andere dingen en het is goed om samen met het groepje waarmee je bent aangekomen dit deel van het programma te volgen. Middags hadden we de uitleg in de fitness zaal, zodat maandag de start wat soepeler verloopt. Aan het eind van de middag lekker bij de crea geweest, erg gezellig en even wat anders aan m’n hoofd.

Zaterdag 19/11

Mochten we als nieuwe patiënten mee op uitje, de rit ging door het dorp van Davos heen en vervolgens maar mijn favo plekje de Davoser See, hier even kort geweest, genoten van de omgeving en wat foto’s kunnen maken, erna zijn we naar de supermarkt geweest, zodat we even wat boodschappen konden doen en erna bij kaffee klatsch wat gedronken. Dit was erg gezellig alleen erna was ik helemaal gesloopt dus de rest van de dag had ik een date met mijn bedje.

Zondag 20/11

Zondag ochtend hebben we gezellig spelletjes gedaan en verder heb ik vooral veel geslapen, m’n lijf gooit alle vermoeidheid van de afgelopen periode er nu uit.

Ondertussen is het Dinsdag, gister echt begonnen met het programma en straks staat er een wandeling op het programma. Maar hierover in mn volgende blog meer.

Heb je vragen stel ze gerust, dan geef ik daar of in m’n volgende blog of persoonlijk antwoord op.

Voor nu veel liefs uit het witte Davos

Rachel


  • 22 November 2022 - 08:09

    Suus:

    Al met al toch nog een lekker gevulde week om te acclimatiseren en deze week te kunnen beginnen met je opbouw. Heel veel sterkte maar vooral heel veel succes deze week. Dikke knuffel vanaf deze kant. [e-2763]️


  • 22 November 2022 - 12:29

    Astrid De Jonge:

    Lieve Rachel,

    Heel veel sucses,en doe wat je kunt.

    Heb ontzettend veel respect voor je.

    Dikke knuffel uit een wit zweden.

    Liefs Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 33465

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: