het is alweer even geleden maar hier weer een blog - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu het is alweer even geleden maar hier weer een blog - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

het is alweer even geleden maar hier weer een blog

Door: rachelschelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

15 September 2011 | Zwitserland, Davos Dorf

Lieve allemaal,

Mijn vorige blog is al weer een tijdje terug.

Maar goed hier nu weer een blog van mij.

Het is ondertussen donderdag en nog erg vroeg hier in Davos, het is buiten nu wel al licht, maar erg mistig, de berg toppen zijn niet te zien.

In mijn laatste blog vertelde ik dat ik na mijn terugslag net weer aan de fitnes was gegaan en bij de dokter was geweest.

Na deze maandag volgde dinsdag 30 augustus alweer.

"s morgens een gesprek met de psycholoog gehad en 's middags heerlijk wezen wandelen en avonds naar de activiteiten begeleiding geweest om m'n gedachte af te leiden, er was 's middags wat vervelends voor gevallen, maar daar wil ik op m'n blog liever niet op in gaan.

Woensdags, hadden we eerst het laatste GVO van de Fysio, hierna gezwommen en 's middags rustig aan gedaan en naar Radio Nunspeet geluisterd, avonds wederom naar de activiteiten begeleiding geweest.

Donderdags had ik alleen wandelen op m'n programma, maar het weer was hier wat minder, dus de oorspronkelijke wandeling ging niet door, maar degene die wilde konden een stukje om de Davoser see lopen, was heerlijk en ook een mooie wandeling, die goed te doen is.

Vrijdags zouden we beginnen met GVO, maar die werd verschoven naar avonds. Dus kon lekker rustig aan doen en op m'n gemak rond half 11 richting het zwembad, dit keer 26 baantjes kunnen zwemmen. 's middags ademhalingstherapie, tja wat zal ik daar is van zeggen, dat gaat goed. Avonds het eerste GVO van de zorgcoördinatie en deze keer was het onderwerp sociale vaardigheden.

Zaterdags was het weer is zover, het uitstapje naar Chur stond op het programma, Chur is een oud plaatsje op zo'n uur rijden van Davos, het ligt een stuk lager, dus dat is ook spannend, hoe reageren m'n longen daar op. Was een onwijs gezellige dag, lekker geshopt, heerlijk gegeten, gewoon erg gezellig.

Zondags lekker rustig aan gedaan, want maandag begon gewoon het programma weer.

Maandag morgen had ik als eerste ademhalingstherapie, deze maandag leren omgaan met de Fluter, een apparaatje om het slijm los te krijgen, zodat ik het wat makkelijker omhoog kan krijgen. 's middag fitnes en toen zat mijn programma er alweer op.

Dinsdag 's morgens een gesprek met de psycholoog gehad, 's middags zou ik eigenlijk gaan wandelen, maar was niet helemaal fit, dus zou een paar uur gaan slapen en daarna eventueel alleen even een stukje bij de Davoser see gaan lopen. Om zo'n half 4 werd ik door de receptie gebeld er was bezoek voor me uit NL, wist wel dat er bezoek zou komen maar precies wanneer was niet bekend, dus dat werd deze dinsdag, ik me even opgefrist en toen ben ik samen met het bezoek een stuk gaan wandelen, lekker koffie gedronken en weer terug gewandeld naar hier. En zo alsnog m'n wandeling gehad.

Woensdags eerst weer GVO dit keer de 2de van de zorgcoördinatie, hierna gezwommen, dit keer 30 baantjes, was wel kapot, maar toch weer 4 meer en dat was m'n doel.

En dan op deze woensdag was het 's middags tijd voor m'n eerste Mindfullness training. Voor de gene die hier meer over willen weten zoek maar op op Google, want deze blog wordt al zo lang, maar goed voor mij is het doel beter met stress om te kunnen gaan zodat ik niet meer zo blijf piekeren over dingen die gebeuren en het los te kunnen laten.

Donderdag begon mijn programma vroeg om half 9 had ik PMT, een uurtje hierna was het tijd voor m'n eerste ontspanningstraining. Moet zeggen dat ik dit als erg prettig heb ervaren, want ontspannen is iets wat ik moeilijk kan, maar wat voor mij wel belangrijk is. Hierna direct door naar het spreekuur van de longarts, daar eigenlijk weinig nieuws te melden, behalve dat ik in stijgende lijn omhoog ga, met af en toe een dipje.

's middags weer heerlijk gewandeld, wat is de omgeving hier toch mooi.

's avonds leek het er even op dat ik ziek zou worden, voelde me niet lekker en dat terwijl er de volgende dag vanuit Ermelo bezoek zou komen. keelpijn, hoofdpijn, verkouden, beetje benauwd, lopen hoesten en verhoging, grrrr..... Avonds weer een flinke benauwdheidsaanval gehad.

Maar gelukkig voelde ik me na een nachtje goed slapen vrijdag morgen weer redelijk goed en kreeg ik van de arts toestemming om gewoon met m'n bezoek op stap te gaan, maar moest het wel rustig aan doen.

Maar eerst moest er nog gezwommen worden, deze vrijdag waren het 20 baantjes, hierna me klaar gemaakt voor het bezoek, want dat zou zo rond half 12 komen.

Het bezoek was hartstikke gezellig, heb de kliniek laten zien, we hebben een gesprek met m'n mentor gehad en daarna zijn we heerlijk bij de Davoser see wat gaan eten, rond half 4 was ik weer op m'n kamer, was helemaal gesloopt, maar heb een fantastische middag gehad, ook had het bezoek een pakketje van m'n mama en familie mee genomen. Met daarin nog wat kleding wat ik graag hier wilde en wat toiletartikelen, maar ook een hoop lekkers, koekjes, snoep, ontbijtkoek, hagelslag. Een knuffel, lees voer en een paar oorbellen.

Avonds heerlijk nagenoten en rustig aan gedaan.

Oh ja natuurlijk is het nog steeds op vrijdagavond weeg tijd, helaas val ik nog steeds af, maar goed nu maar afwachten hoe het morgen is.

En toen was het alweer weekend, zaterdags mee geweest naar het dorp, hier van alles gekocht, een paar leuke laarsjes, hobby spullen en cadeautjes voor het thuisfront.

Zondags zou ik eigenlijk niets doen, er was slecht weer voorspelt, maar het weer was prachtig dus we zijn naar Klosters gereden met het busje en daar met de kabelbaan omhoog gegaan naar Madrisa, daar heerlijk gewandeld.

En zo was het weekend alweer voorbij en was het alweer maandag 12 september.

Maandag 's morgens had ik als eerste de dokter langs op m'n kamer, omdat ik me eigenlijk sinds donderdag niet helemaal fit was en overdag gewoon door ging en me dan avonds behoorlijk beroerd voelde, nou ja dit werd een dagje rustig aan doen, mocht wel naar ademhalingstherapie en de psycholoog, maar 's middags niet naar fitnes en was het bedrust en weer eten op de kamer. Maandag middag nog wel een gesprek met de voedingscoach gehad, omdat eten nog steeds niet super gaat en vooral niet op dagen, dat ik me niet fit voel. Met weer een aantal tips rijker, ga ik hier nu mee verder.

Dinsdag ochtend kreeg ik van de dokter te horen dat ik m'n gewone programma weer mocht volgen.

Dit bestond deze dinsdag eerst uit het spreekuur van de dokter, daar uitgebreid gesproken over hoe het nu gaat en het is me nu hier erg duidelijk geworden, dat als mijn stress/gespannenheid niveau te hoog wordt en te lang aan houd, dat lichamelijk z'n weerslag heeft, en mijn zwakke punten zijn m'n longen, vermoeidheid en dan niet van wat gedaan hebben en m'n gewrichten. Dus tja en nu wordt het dus zoeken/leren van hoe zorg ik als me dit een keer gebeurt dat ik dan het negatieve cirkeltje waar ik dan in beland weer door breek met de goede combi van rust en beweging.

's middags weer wezen wandelen, een mooie route en heb de B2 wandeling helemaal uitgewandeld. Avonds naar de activiteiten begeleiding ben begonnen met schilderen.

Gister, het laatste GVO gehad dit keer hete het "naar huis", maar zover is het nog niet echt.
Tijdens dit GVO flink wat tips gehad, ook over de eerste periode weer in NL.

Na het GVO was het tijd voor zwemmen, kon duidelijk merken dat ik nog steeds niet helemaal fit ben, 10 baantjes gezwommen, 's middags bij de fitnes nog 10 minuten gefietst en daarna was het tijd voor de 2de bijeenkomst van Mindfullness.
Ook gisteravond weer wezen schilderen bij de activiteiten begeleiding en helaas kreeg ik het aan het eind flink benauwd, dit keer was m'n ademhaling ontregeld en liep ik weer te hyperventileren, maar met hulp van de verpleging heb ik het weer onder controle gekregen.
Ben hierna gaan slapen, alleen dat lukte niet erg, vandaar dat ik al vroeg begon met deze blog te schrijven.

Ondertussen 2 koppen koffie en het ontbijt verder, de dokter langs gehad, is deze blog weer ten einde.

Het was deze keer een flinke lange, maar goed dan hebben jullie tenminste flink wat lees voer.

Ook de afgelopen 14 dagen weer post ontvangen, iedereen die een kaart heeft gestuurd bedankt ervoor, want een kaartje uit Nederland blijft toch erg fijn.

Ook zal ik zomeneten nog wat foto's toevoegen.

Nou tot de volgende blog en dit keer zal ik wat minder lang proberen te wachten met schrijven.

Nou vele groetjes uit ondertussen het zonnige Davos, waar de bergtoppen weer zichtbaar zijn.
Rachel



  • 21 September 2011 - 19:17

    Herbert:

    hoi rachel,
    volg je wederwaardigheden met veel belangstelling en komen er bij mij weer vragen op,en wellicht heb je er ook een antwoord op?
    [ het blijft met ups en downs gaan begrijp ik uit wat je vertelt]. Soms zelfs vervelende zaken die je niet wil beschrijven, maar wel een prive-reactie??
    Waar is GVO een afkorting van Rachel, je hebt me al gezegd dat het een soort les is.
    Helpt tapoteren ook om het slijm los te maken? Zwem je trouwens in een 'gechloord' bad?
    Wat anders, luister je ook weleens naar Sjouk?
    Van de vorige vergadering is er geen notulen verslag verspreid door de secretaris, ik was er niet, maar wat ik vernomen heb is dat we weinig mensen hebben, er lopen steeds mensen weg, en 'commercieel gaan' zit nog steeds in de plannen, maar er is weinig concreets verteld.
    Voorlopig doorsudderen dus.
    Wanneer je naar huis mag weet je dus nog niet, ik hoor het wel weer in je blog!
    Nou rachel, ik wens je een goed herstel toe,
    groetjes van herbert
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos Dorf

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 33451

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: