alweer een week voorbij - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu alweer een week voorbij - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

alweer een week voorbij

Door: rachelschelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

13 Augustus 2011 | Zwitserland, Davos Dorf

Lieve allemaal,

Het is ondertussen alweer een week geleden dat ik een blog heb geplaatst.
Na een pittige week, lig ik nu lekker op m’n balkonnetje om weer een blog te schrijven met mijn belevenissen hier in Davos.

Zoals ik al op m’n vorige blog schreef, zijn we vorige week zondag wezen kegelen met als uitdaging om de zoco te verslaan, mij is dit niet gelukt, hahaha, maar mijn mede patiënten wel. Maar het mocht de pret niet drukken, het was een onwijs gezellige middag, Avonds was het ook erg gezellig hier op de afdeling, het was namelijk karaoke avond, gezellig mee blèren met muziek en zo kwam er aan het weekend weer een einde.

Maandag GVO gehad, een gesprek met de diëtiste gehad, deze was nog niet tevreden, dus dat was nog een week avonds op m’n kamer eten. Met fitnes ging het goed, de fiets stond deze keer iets zwaarder en ook met de kracht oefeningen ging het goed, ’s middags vervolgens ook nog ademhalingtherapie gehad en ook hier weer een stapje vooruit.

Dinsdag was voor mij een spannende dag, ’s middags voor het eerst mee op de wandeling, dit ging hartstikke goed, heb de makkelijke B wandeling uitgewandeld, daarna wel super moe, maar goed moest kunnen.

Woensdag morgen werd ik niet super fit wakker, hierom even overleg gehad met de zoco en besloten wel naar het GVO te gaan, maar daarna even rust te nemen en niet te gaan zwemmen. ’s Middags voelde ik me wel weer iets beter, dus vervolgens toch naar de fitnes geweest, heb hier bijna het hele programma afgewerkt, de rest van de middag eigenlijk geslapen en ’s avonds voelde ik me behoorlijk beroerd, weinig gegeten en maar even langs de verpleging geweest om m’n koorts te laten meten, want had het gevoel dat ik koorts had, gelukkig was dit niet het geval. Maar goed dit nam niet weg dat ik me niet lekker voelde, ben maar vroeg gaan slapen en ik hoopte maar dat ik me na een nacht goed slapen me de volgende dag weer beter zou voelen.
Helaas voelde ik me donderdag morgen nog steeds niet lekker, liep te hoesten, te snotteren en had absoluut geen energie, de laatste keer dat ik me zo had gevoeld, was in Nederland en toen had ik een infectie te pakken, nou ja, het was maar afwachten, heb eigenlijk de hele donderdag in bed gelegen, veel geslapen en ben ’s middags dan ook niet mee geweest op de wandeling. Ook donderdag ben ik vroeg gaan slapen en hoopte ik maar dat ik me de volgende dag weer beter zou voelen.

Gelukkig voelde ik me vrijdag morgen weer een stuk beter, was nog niet helemaal fit, maar voelde me niet meer zo beroerd als de 1,5 dag ervoor.
Dus vrijdag gewoon m’n programma gevolgd. Beginnend met een GVO, dit keer ging het over benauwdheid en heb ik weer een hoop geleerd over hoe je moet handelen en ook hoe je hyperventilatie kan onderscheiden van een astma aanval en hoe hyperventilatie nou eigenlijk veroorzaakt wordt. Hierna wezen zwemmen, het wel rustig aangedaan, maar tijdens het middag eten bleek dit toch nog even iets te veel van het goede te zijn, maar na even 3 uurtjes rustig gelegen te hebben, ging het wel weer. Dus ’s middags gewoon naar de intake PMT geweest, Met PMT ga ik werken aan me te leren ontspannen en beter met m’n grenzen om te gaan.
’s Avonds nog een gesprek met m’n zoco gehad en daarin weer even alles op een rijtje gezet en tja de conclusie is dat ik vooruit ga, dat het langzaam stapje voor stapje beter gaat. Dus dit is super nieuws en al had ik dus deze week even een kleine terugslag, ben ik gewoon goed bezig en gaat het vooruit.

En nu is het alweer zaterdag, vandaag lekker genieten van het weer, dit weekend ga ik niet mee op uitjes, heb er gewoon even geen zin in.

Ook deze week heb ik weer post ontvangen, kaartjes en zelf een pakketje van m'n mama met daarin onder andere een lekkere reep chocolade en budies om m'n kaarten op te kunnen hangen, het is hierdoor nu een stuk gezelliger hier.

Bij deze blog foto’s van het kegelen, van m'n gezellige kledingkast en van mij heerlijk op m’n balkon.

Nou tot de volgende blog.
Groetjes vanuit een zonnig Davos
Rachel

  • 13 Augustus 2011 - 13:26

    Nanda:

    Hoi Rachel,

    Heb weer even bijgelezen! Goed om te horen dat er wat vooruitgang is!
    Erg leuk dat je deze blog bij houd, blijven we toch een beetje op de hoogte van hoe het gaat en wat je mee maakt! Daarnaast zijn je mailtjes ook erg leuk! Zal je ook zeker weer terugmailen en zal je vast verklappen dat er van alles naar jou op weg is, maar dat merk je nog wel... hou het nog even spannend:p

    Groetjesss

  • 13 Augustus 2011 - 14:11

    Rachel Schelleman:

    Hoi Nanda,

    Ik ben benieuwd en ik wacht af.

    Groetjes

  • 21 Augustus 2011 - 14:21

    Daphne:

    ik blijf zeker je blog lezen, zo blijven we hier in nederland een beetje op de hoogte :D nu wachten op je nieuwe blog om weer bij te lezen..
    heel veel sterkte meis. ik ben er altijd voor je

    xx daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos Dorf

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 33502

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: