onverwachts bezoek uit NL, een dipje en mooi weer - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu onverwachts bezoek uit NL, een dipje en mooi weer - Reisverslag uit Davos Dorf, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

onverwachts bezoek uit NL, een dipje en mooi weer

Door: rachelschelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

21 Augustus 2011 | Zwitserland, Davos Dorf

Lieve allemaal,

Alweer een week voorbij, de tijd vliegt hier alweer bijna 5 weken hier.

Kreeg net een reactie op m'n vorige blog, dat er gewacht wordt op de volgende blog, dus hier is ie dan, wederom geschreven vanaf mijn balkonnetje.

Vorig weekend het zoals ik al zei heerlijk rustig aan gedaan en genoten van het weer.

Maandag morgen wilde ik liever de gordijnen dicht houden, het regende flink, maar goed had toch geen tijd om buiten te zitten. Maandag morgen eerst GVO gehad, dit was het afsluitende GVO van de longarts, waarin we nog vragen konden stellen, hierna een gesprek met de diëtiste deze bracht goed nieuws, mocht avonds weer beneden eten, jippie jee. Na dit gesprek m'n eerst training PMT, dit was zeer confronterend, maar ook leerzaam, weer een stukje verder in het besef dat er dingen anders moeten en dat ik het ook veranderen wil.

's middags weer fitnes gehad en dit ging ook goed, weer een standje hoger, dus weer een stapje vooruit.

Hierna zat ik gewoon rustig op m'n kamer toen mijn telefoon ging, ik had zoiets telefoon, maar goed ik nam op en het was de receptie met iemand voor mij aan de lijn, dus oke, werd doorverbonden, ja met iemand van Bartimeus uit Ermelo, ik ben hier op vakantie en heb een pakketje voor je mee gekregen uit Ermelo, kan ik vanmiddag langs komen, eh ja prima, goed ben ik tussen kwart over 4 en half 5 bij je.

Nou wat gezellig even iemand uit Nederland te spreken en 2 kaarten uit Ermelo, een leuk kikkertje om neer te zetten (hij kwaakt ook nog), lekkere zeepjes in de vorm van Roosjes, een pak hagelslag en ontbijtkoek (tja.. ontbijtkoek en hagelslag kennen ze hier niet, hahahahaha) Wat was ik hier blij mee er stond echt een big smile op m'n gezicht en die kon je er echt niet af krijgen.
Maandag avond voor het eerst avonds weer beneden gegeten en dat kwam direct goed uit, bij het buffet waren kippenpootjes, heerlijk gewoon.
De rest van de avond lekker niets gedaan en gewoon genoten van deze top dag, want zo kan ik deze dag wel noemen.

Dinsdag ochtend een gesprek met de psycholoog en middag weer mee op de wandeling, was een prachtige wandeling en al kon ik hem niet helemaal uitlopen, had toch gedaan wat ik kon en het was alweer een stapje meer dan de week ervoor.

Woensdag GVO, zwemmen en 's middags zelf wezen fitnessen en alles weliswaar een standje lager gedaan, maar toch heb toch wat gedaan, hierna moest ik voor de wekelijkse controle naar de longarts, daar kreeg ik te horen dat het goed gaat. Ook in het gesprek met m'n zoco wat ik hierna had kreeg ik te horen dat ik goed vooruit ga. Wauw wat een nieuws, het voelt zelf ook goed, ga gewoon steeds een stapje vooruit, geweldig gewoon.

Donderdag wederom een wandeling gemaakt dit keer was het een wandeling bij het sertig dal, was een super wandeling, heb zo'n 2,5 kilometer gelopen en het ging gewoon goed.

Helaas donderdagavond kreeg ik het flink benauwd, maar na medicijnen ging het weer goed.
Hierna gaan slapen.

Vrijdag morgen wederom GVO dit keer over bewegen en hoe pas je dat in de praktijk in.
Hierna zoals gewoonlijk zwemmen, helaas ging dit even niet goed, kreeg het flink benauwd en ging ook hyperventileren, vermoedelijk werd dit veroorzaakt door dat m'n longen van de avond er voor toch wat geïrriteerd waren daarna slecht geslapen, wat ik al meerdere nachten doe, was dit even teveel. Maar goed na een tijdje ging het weer goed, was hierna wel helemaal kapot en voelde me weer behoorlijk beroerd.
"s middag nog wel naar m'n ademhalingstherapie geweest en het er over gehad en ik doe het wel allemaal goed om het zelf weer onder controle te krijgen en daarna heeft m'n lijf gewoon even tijd om weer te herstellen, avonds gewoon op tijd gaan slapen en had ook van de arts een ander slaapmiddel gekregen, om te zorgen dat ik even een aantal nachten goed kan slapen.

Zaterdag morgen werd ik heerlijk uitgerust wakker en voelde ik me op wat hoofdpijn na weer een stuk beter, maar ook m'n hoofdpijn verdween na een douche, dus niets stond het geplande uitje naar het dorp in de weg.

Zaterdag dus heerlijk naar het dorp geweest, daar heerlijk geshopt, nieuwe kleding en nieuwe mack-up, daarna nog gezellig met elkaar wat gedronken, dus mijn ochtend was helemaal geslaagd, 's middags heerlijk op het balkon gelegen, avonds geskyped en TV gekeken.

Vandaag zou ik eigenlijk niets doen, maar het oorspronkelijke uitje was vervallen vanwege het weer, omdat het hier nogal warm is, in plaats daarvan zouden we gaan picknicken, leuk gezellig, dus toch maar mee. We hebben gepicknickt aan de Davoser see, heerlijk en super gezellig.

Nu nog even heerlijk op m'n balkonnetje, want morgen begint weer een drukke week, een week met onder andere longfunctie, ik ben erg benieuwd hoe die deze week is. Of ook daar op te zien is dat het met m'n longen beter gaat. Ik zal het jullie m'n volgende blog laten weten.

Deze week wat foto's van vanmiddag bij de Davoser see.

Nou tot de volgende blog weer.

Groetjes Rachel

  • 21 Augustus 2011 - 15:28

    Ronald:

    Was weer een volle week zo te lezen, wel leuk dat je ineens zo'n verassingspakket krijgt en dank dat ik zelf ook wel kon smilen om een pak hagelslag :D
    Begrijp dus wel dat het globaal gezien wel steeds beter gaat?

  • 23 Augustus 2011 - 13:44

    Lou Kimpen:

    Hoi Rachel,

    Ik heb even je blog gemist maar nu al veel gelezen! Ben erg blij met de vooruitgang van je gezondheid! Het is wel een dagvullendprogramma maar gelukkig ook met leuke dingen.
    Bartimeus staat nog overeind en we starten op 14/9 weer met vergaderen ...en een etentje1 Je houdt het tegoed>
    Lieve meid, namens ons allen, we gaan je volgen en tot mails,

    Groet van de CR

  • 30 Augustus 2011 - 21:11

    Joyce:

    Hoi Rachel! Ik zie tot mijn grote verbazing dat mijn berichten niet gepost waren. Waar dat aan lag weet ik niet, lost in cyberspace whatever hahaha! Post ik ff een nieuwe reactie in de hoop dat deze er op komt! Tof dat je bezoek uit Nederland hebt ontvangen. Ik hoop dat het daar een beetje goed met je gaat. Mail me ff je adres dan kan ik je een kaartje sturen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos Dorf

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 33508

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: