week 5 - een achtbaan - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu week 5 - een achtbaan - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

week 5 - een achtbaan

Door: Rachel Schelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

01 Juli 2021 | Zwitserland, Davos

Lieve allemaal,

Het is alweer donderdag 1 juli. dus dit verslag is een beetje laat, maar hier een verslag van vorige week.
Ik eindigde met dat ik op zondag een rustdag had gehouden.
Maandag: Helaas was m'n rustdag van zondag niet genoeg, bleef ik veel pijn houden. Dus rustig aan gedaan, wel naar de workshop geweest, dit was de eerste van de fysio, over astma en ademhaling. Erna naar het zwembad gegaan, in het water werd de pijn gelukkig even wat minder, heb lekker gedobberd en genoten van het warme water. Erna kwam de pijn helaas weer terug. Middags individuele Fysio, hier een goed gesprek gehad hoe het nu gaat, en hoe verder. Aan het einde van de middag nog even bij de crea geweest. Rest van de avond rustig aan gedaan.

Dinsdag, wel gewoon op de wandeling mee geweest, We zijn wezen wandelen bij Wiezen, klein stukje gelopen en verder vooral genoten van het uitzicht.
Middags was de begrafenis van een oud medebewoner, die hakte er behoorlijk in, gelukkig was m'n programma al deels aangepast en kon vervolgens ook m'n andere afspraak verplaatst worden, zodat ik even rustig aan kon doen en even bij kon komen. Avonds gezellig met m'n kring vanuit de kerk contact gehad, super fijn en gezellig.

Woensdag, begon met een workshop, de tweede vanuit de psychologie, dit keer ging het over slapen. Was wel heel interessant. Vervolgens een gesprek met m'n zoco. Middags had ik een gesprek met de diëtiste, zal me waarschijnlijk moeten gaan neerleggen dat de prednison heeft gezorgd dat ik wat zwaarder zal blijven dan ik zou willen, erna een gesprek met de longarts, deze kwam even behoorlijk binnen. dit ging namelijk over wel of geen verlenging. naast dit onderwerp, wel besproken om verder te gaan met de prednison afbouw. en even tijdelijk m'n pijn medicatie te verhogen. De rest van de middag en avond was ik behoorlijk van het padje af. Zag het even totaal niet meer zitten.

Donderdag, begon met een bezoekje van de longarts op m'n kamer, dit om me te vertellen dat ik langer mag blijven, maar ook om de misverstanden uit het gesprek van woensdag uit te praten. Hierna had ik gelukkig een gesprek met de psycholoog. Dat deed me even heel goed. Middags was het weer tijd om te zwemmen, heb aquajogging geprobeerd, dit was erg leuk om te doen. Avonds even verder niets, dit omdat m'n AAP nog niet klaar hoeft te zijn, vanwege dat ik nog langer blijf.

Vrijdag, begon wederom met een workshop dit keer van de beweegagoog, over bewegen, herstel, conditie en kracht. Middags nog fitness, dit ging goed. Avonds alleen behoorlijk last van m'n buikspieren.

Zaterdag, uitje naar de Davoser See, die was nu weer helemaal vol, prachtig gezicht. Het grootste deel van het rondje vanuit de rolstoel genoten van de omgeving, maar ook zelf een stukje gewandeld, zo'n 1,5 km. Best wel trots opmezelf. en tijdens het wandelen, zag ik een eekhorentje heel dicht bij, geweldig gewoon. We hebben met de groep ook veel gelachen en gek gedaan. Helaas was het toen ik weer terug was in de kliniek volledig op, maar goed rest van de middag en avond heel rustig aan gedaan.

Zondag, begonnen met ontbijten op het balkon, erna de kerkdienst gekeken. Na de lunch even samen met een aantal andere groepsgenoten gewerkt aan een verassing voor iemand hier. Erna Formule 1 gekeken. Avonds stonden we als groep betijds bij het restaurant, om als een haas eten te halen, ons over de twee huiskamers te verdelen, om met elkaar gezellig voetbal te kijken en hoewel de wedstrijd niet leuk afliep, was het wel heel gezellig.

En zo was week 5 hier in het NAD weer te eind, een week met vele emoties. Gelukkig ook veel post. zal onderaan m'n blog voor de liefhebber m'n adres nog geven. Want er is niets leukers dan rond lunchtijd m'n postvakje open doen en er post vanuit NL vinden.

Voor nu veel liefs en tot de volgende blog.
Rachel

Nederlands Astmacentrum Davos
T.a.v. Rachel Schelleman
Klinikstrasse 6
7272 Davos Clavadel
Zwitserland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 33522

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: