week 6 & 7 - Het Grote Roze Prednison Monster - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu week 6 & 7 - Het Grote Roze Prednison Monster - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

week 6 & 7 - Het Grote Roze Prednison Monster

Door: Rachel Schelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

11 Juli 2021 | Zwitserland, Davos

Lieve allemaal,
Ondertussen is ook week 7 hier weer ten eind. Afgelopen week was het niet gelukt om een blog te schrijven. Dit door het gevecht met het grote roze prednison monster.

Week 6:
Maandag begon met de tweede workshop uit de Fysio, dit keer over bewegen & astma. Middags had ik Fitness, dit ging goed.

Dinsdag heerlijk wezen wandelen over de fluelapass. Middags bij de fysio geoefend met zingen, dit ging weer een heel klein stukje. Erna PMT en daarna een gesprek met de longarts, hier besproken om e volgende stap in de afbouw van de prednison te zetten.

Woensdag, begon met een longfunctie, erna de tweede workshop vanuit PMT, hierna wilde mijn lijf even niet meer, de rest van de dag niks gedaan. Avonds wel geholpen een verassing voor een groepsgenoot voor te bereiden.

Donderdag, begon met de verassing van een groepsgenoot, die erg geslaagd was. Erna een gesprek met de psycholoog en middags gezwommen, omdat m'n lijf nog steeds niet echt wilde, ben ik met een speciale rolstoel in het zwembad gehesen, erg bijzonder. Maar ook heel fijn.

Vrijdag begon met de laatste workshop, deze laatste workshop was vanuit de beweegagoog en ging over bewegen in het dagelijks leven. Middags bij de Fitness vooral oefeningen uitgeschreven voor straks thuis.

Het weekend weinig gedaan, dit omdat er een groot roze prednison monster het nodig vond me te klieren.

Week 7:

Maandag, morgens erg rustig aan gedaan, omdat m'n lijf even niet wilde. Gelukkig knapte ik in de loop van de ochtend een beetje op. Na het eten een gesprek met m'n zoco gehad erna bij de Fitness gefietst, dit ging wel lekker.

Dinsdag niet mee op de groepswandeling geweest, maar wel hier in de buurt een stuk gewandeld. De rest van de ochtend en middags mijn favo therapie gehouden, balkontherapie. Heerlijk.

Woensdag ochtend begon met een gesprek met de longarts, dit keer was m'n vaste arts hier weer terug van vakantie. Heb een goed gesprek met hem gehad. Middags met de fysio vooral gesproken over hoe straks thuis weer verder.

Donderdag had ik morgens vrij en middags zwemmen, hier merkte ik echt dat ik een betere conditie begin te krijgen.

Vrijdag morgens een gesprek met de psycholoog en middags weer fitness, dit ging goed.
Erna bij de crea bezig geweest om voorbereidingen te doen om volgende week de fietsers van het Sophia binnen te halen, er is een groep fietsers die geld willen ophalen voor kinderen met ernstig astma en hiervoor zijn ze vandaag vertrokken op de fiets vanuit Rotterdam hier naar Davos (voor meer info: https://www.kominactievoorsophia.nl/team/team-voor-ernstig-astma).

Zowel gister als vandaag op een uitje mee geweest. Vandaag naar de Davoser See, en wat heel fijn was om te ontdekken dat ik naar het bankje kon lopen, waar ik in week 2 nog in de rolstoel moest worden voortgeduwd.

De afgelopen twee weken had ik vooral last van de afkick verschijnselen van de prednison, deze zijn enorm pittig, maar 1 ding weet ik wel dat vervelende prednison monster wint niet. Maar dat neemt niet weg, dat er soms momenten zijn dat het even niet makkelijk is. Maar knok door en laat me niet kisten.

Morgen begint week 8 en vandaag over 14 dagen ben ik weer thuis, kan ik weer knuffelen met Gizmo.

Voor nu veel lieve groeten hier uit Davos.
Rachel

  • 13 Juli 2021 - 10:39

    Annemari :

    Goed bezig lieverd ik ben zo trots op jou! Succes met de laatste lootjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 33519

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: