week 3 - Vallen en Opstaan - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu week 3 - Vallen en Opstaan - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

week 3 - Vallen en Opstaan

Door: Rachel Schelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

14 Juni 2021 | Zwitserland, Davos

Goedemorgen allemaal,
Inplaats van op zondagavond op maandagochtend.
Het was me het weekje wel. Ik eindigde met dat ik er maandag weer hard tegen aan zou gaan.

Nou dat liep even anders. Met dank aan de extra slaap medicatie had ik redelijk geslapen, maar verder stond ik behoorlijk beroerd op. Benauwd, pijn rond m'n longen, maar ik had zoiets ga toch proberen het programma te volgen, al is het dan minder dan ik zou willen. De workshop ging nog, deze ging over mogelijke triggers van je astma en de behandeling van astma. Na de workshop wilde ik me klaarmaken voor het zwemmen en zei mijn lijf dacht het niet. Dus zwemmen afgebeld, verpleging gebeld en m'n bed in. Korte tijd erna kwam de Longarts even langs om te kijken hoe ik er aan toe was en dat kwam me op een dagje kamerarrest te staan, verpleging eten laten halen en niks doen. Heb vervolgens flink wat geslapen en had tot het begin van de avond niks te missen. Avonds geprobeerd rustig op bed wat dingen te doen en ben vroeg gaan slapen, alleen daar was m'n lijf het toch echt niet mee eens, dus het werd een spooknacht, pfff, zucht, niet leuk.

Dus de wandeling kon ik dinsdag op m'n buik schrijven. maar goed na een jankbui, een kopje thee en beetje opgefrist te zijn, op het balkon beland en accepteren dat het nog een dag niet ging. Middags wel zelf m'n eten gehaald en naar het spreekuur van de Longarts geweest, dit was een goed en pittig gesprek. m'n ziek zijn van de afgelopen dagen kunnen meerdere oorzaken hebben. M'n bijnier is aan het klieren, had een vorm van een allergische reactie, maar dat m'n lijf even het zwaar had, stond vast. Gelukkig gaf het gesprek ook weer een beetje vertrouwen. Rest van de dag rustig aan gedaan, wel geprobeerd vooral op het balkon te zitten en in de luie stoel hier in de kamer. Ook deze avond dook ik optijd m'n bedje in, en sliep ik toch wat beter dan de nacht ervoor.

Woensdag weer volle moed begonnen met het programma, begon met een workshop vanuit de psychologen. Middags een gesprek met de diëtiste, even een klein rondje voor de kliniek gelopen en een gesprek met m'n zoco.

Donderdagochtend lekker rustig aan gedaan en even m'n psycholoog gesproken.
Middags naar de Fysio, gewerkt aan m'n ademhaling en houding en erna gezwommen, waar ik 8 baantje op m'n buik gezwommen heb en er ook nog 2 op m'n rug, alleen dat vonden m'n buikspieren niet zo leuk.
Avonds wederom m'n MIC en AAP.

En toen was het alweer vrijdag, morgens een workshop over prednison en Biologicals. Erna samen met medepatiënten genoten van het weer. Na de lunch ook nog op m'n Balkonnetje. De Longarts kwam nog even langs, en daar kreeg ik een geweldig compliment van, en die kwam zo binnen. Erna bij de Fitness geweest. Dit ging goed, kon zeggen ben trots op mezelf. Even gezellig naar de crea geweest en avonds lekker niks.

Zaterdagochtend vroeg opgestaan om de vertrekkende patiënten uit te zwaaien, erna gewogen, YES was afgevallen, voor het eerst in tijden onder de 70 kilo. Morgens op het balkon genoten van het weer, samen met de verpleging en medepatiënten, een rondje bij de kliniek gewandeld, er is daar een soort racebaan zoals we dat noemen en heb daar 5 rondjes van gelopen. Middags was er super lekker eten, patat met broodje hamburger. Middags met de activiteitenbegeleiding en een medepatiënt Kubb gespeeld. Nog even in de crea ruimte geweest en ook daar was het even gezellig.

Zondag vroeg op uitje geweest, we zijn naar Monbiel geweest, daar toch bijna 20 minuten gewandeld naar beneden en zo iets meer dan een halve kilometer gewandeld. Middags gezellig bij de crea geweest, we mochten weer samen in het restaurant eten, was gezellig samen ook met de nieuwe patiënten, en we hebben ook samen de Eerste helft van Oranje gekeken.

En nu is het weer Maandag, dus ik ga sluiten en op naar m'n programma.
Veel liefs vanaf een Zwitserse Berg,
Rachel

  • 14 Juni 2021 - 10:06

    Gina:

    Wederom respect hoe je er mee omgaat!
    Ga zo door! XXX

  • 14 Juni 2021 - 10:48

    Jets:

    Topper ben je !!!

  • 14 Juni 2021 - 13:29

    Hester :

    Super trots op jou, toppertje!

  • 15 Juni 2021 - 14:47

    Evert-Jan:

    Hoi Lieve Rachel,

    Ik had al een paar weken geleden een heel verhaal voor je geschreven en dat is helemaal niet meer terug te vinden. Dat is jammer. Dus ik ga het nu nog een keertje proberen. Ik ben eindelijk gaan snappen hoe dit programma in elkaar zit.
    Je hebt al een hele 8-baan achter de rug en hij is vast nog niet afgelopen. Ik maak een diepe buiging voor je veerkracht.
    Wat mij zo opvalt is dat jij echt uit twee stukjes bestaat: De vrolijke ondernemende Rachel die overal wat van wil maken. Helaas woont die Rachel in een lijf dat met veel kunst en vliegwerk overeind gehouden moet worden.
    En het belangrijkste is, dat de "binnen-Rachel" toch elke keer weer de touwtjes in handen weet te krijgen.
    En soms worden ze hard uit je handen getrokken en dat doet ongelofelijk veel pijn. En dan denk jij.... Potverrrrdrrrrriiiieeeee. Wie is hier nou de baas. En dan pak je de touwtjes weer terug.

    Zeeen van emoties, bergen van uitdagingen, en overal zonnestralen. In het donker zie je de bergen niet. Dat gebeurt pas in de zonnestralen. Dan zie je wat je klaar hebt gespeeld. En ben je gelukkig beretrots op jezelf.

    Wat super om te lezen over je politieke ambities. Go Girllll. You can do anything.
    Ik wens je van harte toe dat je weer meer lucht en energie krijgt om te shinen, zodat de "binnen-Rachel" in al haar power naar voren mag blijven komen.
    Ik wens je ook heeeeeel veeeeeel geduld met jezelf en met je lijf. Wij denken aan je en elke avond bidden we voor het herstel van je lijf.

    Heel veel liefs uit Soest,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 33533

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: