week 2 - nu begint het echt - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu week 2 - nu begint het echt - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

week 2 - nu begint het echt

Blijf op de hoogte en volg Rachel

06 Juni 2021 | Zwitserland, Davos

Lieve allemaal,

Ondertussen is het tweede weekend hier alweer bijna voorbij.

Maandag begon met een workshop, dit met wat algemene informatie vanuit het maatschappelijk werk over het NAD. Daarna door naar het Zwembad waar ik 6 baantjes heb gezwommen. Vervolgens snel omkleden en eten, erna door naar de individuele fysio. Hier gewerkt met een apparaatje om het slijm los te trillen. Vervolgens was het tijd om tot rust te komen op het balkon. Dekbedje erbij en lekker liggen. Rest van de dag toegegeven aan de vermoeidheid en pijn. Einde van de middag wel nog even naar de crea geweest en verder met m'n aapje gegaan.

Dinsdag, zou ik morgens vrij zijn, maar vervolgens ben ik toch mee geweest met de wandeling, de wandeling was bij de Davoser See, ben in de rolstoel mee geweest en heb genoten van de omgeving. 's middags op het spreekuur geweest en daar heb ik de uitslagen gehoord van de onderzoeken van vorige week. Dit was wel even confronterend, de looptest gaf aan dat ik maar 130 meter kon lopen, de longfunctie om te huilen was. en m'n prednison gebruik is zeer zorgelijk, dus vanaf woensdag zou ik gaan beginnen om af te komen van dat roze prednison monster. Vervolgens met de fysio gekeken hoe ik het met wandelen ga doen. en erna een gesprek met m'n zoco.

Woensdag begon niet zo heel lekker, had nachts last gekregen van m'n migraine, maar gelukkig met wat extra slaap, lukte het toch nog om optijd aan m'n programma te beginnen. Dit was een workshop vanuit PMT over lichaamssignalen, middags individueel PMT en een workshop van de verpleging over inhalatiemedicatie.

Donderdag morgen had ik even tijd voor wat regelzaken. Middags wederom Fysio, stukje met stokken gelopen en erna zwemmen, deze keer 7 baantjes. Avonds met de verpleging begonnen aan m'n AAP (AstmaActiePlan) en m'n MIC (Medicatie Inhalatie Check) gehad.

Vrijdag begon met een workshop van de longarts over wat is Astma. Middags had ik een afspraak met de psycholoog en erna Fitness, dit laatst ging niet zoals gepland omdat de afspraak ervoor uitliep. Maar goed toch wat oefeningen gedaan. en aan het einde van de middag weer bij de crea geweest, aapje schiet al op.

En toen was het weer weekend.
Vandaag mee geweest naar Davos Klosters, en daar een stukje gewandeld.

Verder wandel ik elke dag, doe ik oefeningen op m'n kamer. Rust ik veel. Heb flink wat last van de afkick verschijnselen van de prednison. Om wat beter te slapen, heb ik daar wat voor gekregen. Dat heeft me wel een beetje goed gedaan. Verder kan ik niet anders zeggen er wordt hier geweldig voor ons gezorgd, kwa eten enz. We hebben lol hier met elkaar. Maar het blijft gewoon ook keihard werken en een vakantie is het zeker niet. Al is de omgeving prachtig.
Voor nu ga ik kijken naar de stream van Royal Mission. En dan morgen er weer hard tegen aan.
Nog een fijne zondagavond.
Liefs Rachel

  • 06 Juni 2021 - 20:11

    Annemarieke:

    Ha Rachel, dapper bezig hoor.... ik gun je van harte dat je inspanningen veel opleveren! Ik las dat je er 10 jaar geleden ook was!? Wat gaat de tijd toch bizar snel! Maar de bergen zijn nog steeds mooi he?
    Lieve groet, Annemarieke

  • 06 Juni 2021 - 21:45

    Sonja Nijland:

    Hoi lieve rachel

    Ik ben super trots op jou hoe ja alles doet ook al is het moeilijk je bent een topper ik wens je dan ook ontzettend veel succes met wat er nog komen gaat met lieve groetjes en een knuffel van mij

  • 07 Juni 2021 - 10:19

    Betsie Dwars :

    Je bent supergoed bezig . Zet hem op kanjer je kan het . En afkickverschijnselen zijn niet fijn , maar dat gaat beter worden .
    Heel veel succes en beterschap .

  • 08 Juni 2021 - 19:41

    Bea:

    Succes met het traject!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 33534

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: