De eerste week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Rachel Schelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

30 Mei 2021 | Zwitserland, Davos

Lieve allemaal,
De eerste week zit er op.
Wat een week was het.
Schreef dinsdag over de reis en dat om 9 uur m'n programma zou beginnen. De eerste week begint met onderzoeken, onderzoeken om te kijken hoe je er bij zit en om doelen op te stellen.

Dinsdag had ik een gesprek met de longarts, met de verpleging, heb ik vragenlijsten ingevuld. Hadden we in introductie van de verpleging over hoe het een en ander hier werkt.

Woensdag ochtend vroeg bloed prikken, vervolgens na het ontbijt ECG, Longfunctie en Longfoto. Vooral de Longfunctie was pittig, naast dat m'n longen niet wilde wat ik wilde was het ook confronterend. na al deze onderzoeken wat gegeten en vervolgens even een paar uurtjes m'n bed in, middags de intake met de psycholoog.

Donderdag ochtend een looptest en ook daarin werd ik weer met mezelf geconfronteerd. Middags het intake gesprek met de beweegagoog en fysio. ook daarin werd ik met mezelf geconfronteerd, niet alleen hoe het nu gaat, maar ook hoe de afgelopen jaren zijn geweest en dat daarin niet alles gegaan is zoals zou moeten, diagnoses die te laat zijn gesteld, geen therapieën omdat ik te complex ben wat me niet te goede is gekomen. Als afsluiting van deze dag intake met de maatschappelijk werker of zoals dat 10 jaar geleden genoemd werd zoco.
Avonds heb ik de laatste avond via zoom van politiek actief worden in de Gemeente Ermelo gevolgd.

Vrijdag begon met een workshop, dit keer was het een workshop over de geschiedenis van het NAD en wat we de komende periode in grote lijnen mogen verwachten. Deze workshops hebben we als groep.
Middags heb ik nog een bijeenkomst van het ministerie van Binnenlandse Zaken gevolgd, dit inverband met het project waar ik aan mee doe voor mensen met een beperking die de politiek in willen. Dat is wel handig van de huidige tijd, dat alles digitaal gaat.
Erna door naar de uitleg over de fitnes en samen met de beweegagoog een programmaatje gemaakt om volgende week te kunnen beginnen.
Vervolgens naar de activiteitenbegeleiding geweest, was erg gezellig en ben begonnen met een aapje van een sok te maken.

Gisterochtend was ik weer de sjaak voor een coronatest, gelukkig was ie negatief en middags even in de rolstoel mee geweest op een rondje rondom de kliniek. Gisteravond de afterparty van Opwekking gekeken en het concert van de streamers.
Vandaag eigenlijk niks bijzonders gedaan. Vooral proberen me op te laden om er komende week tegen aan te kunnen.

Ook heb ik de afgelopen week regelmatig in de zon gezeten, op de groep koffie gedronken en ook veel gelachen. Heb ik m'n eerste post gehad en ik voel me alweer aardig thuis hier.

Dus zoals jullie kunnen lezen was het me het weekje wel. Maar vanaf komende week wordt het hard werken, Zwemmen, Fitness, Wandelen, Fysio individueel, Gesprekken, Workshops en veel meer. Want vakantie is het hier absoluut niet, al ben ik een prachtige omgeving en is dat zeker genieten, maar verder.

Gelukkig gaat het goed met dat kleine boefje van me, krijg regelmatig foto's en filmpjes. Heb ook even met hem gebeld, alleen snappen deed ie dat niet.

Voor nu veel liefs, vanuit een zonnig Davos.
Rachel


  • 30 Mei 2021 - 19:37

    Gina:

    Lieve Rachel,
    Leuk om je verslag weer te lezen! Inderdaad een pittige week, en dit is nog maar het begin, maar dit is wèl wat je graag wilde en hopelijk met het gewenste resultaat!
    Ik ben benieuwd of het blijvend is, dat we dagelijks je heerlijke diner gepresenteerd krijgen via facebook ;-)

    Een hele goede week toegewenst!

  • 30 Mei 2021 - 21:53

    Petra:

    Lieve Rachel, wat een week is het geweest. Maar je weet waar je het voor doet. Maar man man wat is het confronterend. Laat ook je echte gevoelens zien, lachen is leuk maar God heeft ons ook tranen gegeven, die Hij voor ons bewaard dus het is niet voor niks. Dikke knuffel.

  • 31 Mei 2021 - 21:22

    Christina :

    Beste Rachel,

    Fijn je update te lezen. Heel veel kracht en zegen gewenst. Hoop dat je ook van de omgeving het uitzicht en het mooie weer kan genieten. Sterkte met alle programma's en alles hoor

    Lieve groetjes uit Ermelo.
    Arjen en Christina Verboom

  • 03 Juni 2021 - 21:36

    Thea Eilander:

    Hoi Rachel, fijn om op deze manier met je mee te leven ! Sterkte met alles en geniet van de gezelligheid en de mooie omgeving. Lieve groet van Thea

  • 05 Juni 2021 - 22:45

    Richard En Martine :

    Dag Rachel,
    Wat een pittig programma! Fijn dat we mee kunnen lezen. Fijn dat je gezelligheid vindt daar en kunt lachen, oh zo belangrijk!!! En fijn dat Gizmo het goed heeft.
    We leven met je mee en bidden voor je.
    Houd moed!
    Lieve groet van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 33515

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: