Aangekomen op de toverberg - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu Aangekomen op de toverberg - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

Aangekomen op de toverberg

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

25 Mei 2021 | Zwitserland, Davos

Lieve allemaal,
Daar zit ik dan op de eerste ochtend in m’n stoel in Davos.
Gister was een lange zware dag.
Was al vroeg wakker, nog heel even genieten van dat kleine draakje, de laatste spullen inpakken en me klaar maken voor vertrek.
Om half 7 was het dan toch echt zover, nog een laatste knuffel aan Gizmo en hem beloven dat ik weer terug kom. En dan op naar Schiphol, rond half 8 waren we daar. Rond 8 uur was de groep compleet en konden we de koffers gaan inchecken en natuurlijk kon dat bij mij weer niet soepel gaan, door miscommunicatie was mijn koffer vol medicijnen en medische attributen niet aangemeld, maar uiteindelijk kwam het goed. Vervolgens werden we door de assistentie opgehaald om richting de douane en gate te gaan. Ook bij de douane ging niet alles soepel, m’n medische rugtas met alles voor onderweg, van batterijen voor m’n zuurstof apparaat, medicatie voor de eerste dagen en onderweg, werd helemaal gecontroleerd. Maar goed uiteindelijk waren we ruim oprijd bij de gate. We mochten als eerste het vliegtuig in en ik had een plekje bij het raam. Wat heb ik prachtig uitzicht gehad, halverwege kregen we een broodje en wat te drinken, nou die koffie ging er wel in. Het broodje was een minder succes, ik vragen of er noten in zitten, nee kreeg ik als antwoord, hapje genomen, eh echt wel. Dus broodje laten staan en extra medicijnen uit voorzorg genomen. Omdat m’n longen toch ook een beetje aan het feest vieren waren moest m’n zuurstof hoger. Aangekomen op Zürich, was er wat mis gegaan met het vervoer, dus moesten we wachten, ondertussen stond de groep passagiers voor de terug vlucht alweer klaar, oeps we hielden alles op. Uiteindelijk rond half 1 zaten we met alle bagage in het busje en kon het laatste deel van de reis beginnen. Rond 3 uur waren we in de kliniek, onderweg zijn we nog langs de Davoser see gekomen, de plek waar ik 10 jaar geleden op uit keek. Aangekomen, stukje van het concert van mozaïek worship op de conferentie geluisterd. Ondertussen even contact met het thuisfront gehad. Na een bezoekje van de arts om te kijken hoe de reis was gegaan, rustig m’n koffers uitgepakt, met op de achtergrond natuurlijk de Pinkster conferentie. Rond half 6 had alles een plekje gevonden en rond kwart 6 konden we in het restaurant ons eten halen. Vanwege de Corona maatregelen eten we het vervolgens op onze kamer op. Veel trek had ik niet, maar goed. Avonds even op de groep koffie gedronken was erg gezellig. En om 8 uur heb ik de afsluitende dienst gekeken. En rond 10 uur ben ik m’n bedje in gedoken. Echt veel heb ik niet geslapen. Zit nu te wachten op m’n ontbijt, want net als 10 jaar geleden, wordt m’n ontbijt elke ochtend op m’n kamer bezorgd.
En vanaf 9 uur start m’n programma, met veel gesprekken en onderzoeken.
Bijgevoegd plaats ik wat foto’s van gister en van het uitzicht.
En verder ach m’n longen vieren feest, ze doen geloof ik haasje-over met elkaar en doen een poging mij te wurgen en ook de dierentuin is aanwezig, er bivakkeert een olifantje op m’n borst, en het muisje piept er vrolijk op los, gelukkig is de zeehond nog foetsie.

En dan als laatst, heb hier een heel groot prikbord die nu nog leeg is en post krijgen uit Nederland is super fijn, dus voor wie een kaartje wil sturen, hierbij m’n adres.

Nederlands Astmacentrum Davos
T.a.v. Rachel Schelleman
Klinikstrasse 6
7272 Davos Clavadel
Zwitserland

Voor nu veel lieve groeten vanaf de toverberg.

  • 25 Mei 2021 - 09:01

    Gina:

    Lieve Rachel, wat fijn om te lezen, dat je veilig bent aangekomen!
    Heel leuk, om je 'avonturen' van de reis te lezen en ik kijk uit naar je volgende verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 33529

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: