Week 8 & 9 - Aftellen - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu Week 8 & 9 - Aftellen - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

Week 8 & 9 - Aftellen

Door: Rachel Schelleman

Blijf op de hoogte en volg Rachel

21 Juli 2021 | Zwitserland, Davos

Lieve allemaal,

Ondertussen zit ik in week 9, maar jullie hebben nog een verslag van week 8 van me tegoed.

Maandag ochtend had ik een gesprek met m'n zoco, middags bij de Fitness lopen fietsen, hoewel dit met m'n longen redelijk ging, moest ik het avonds bekopen met veel pijn.

Dinsdag heerlijk wezen wandelen. dit was een wandeling bij het Dischmadal. Middags had ik een afspraak bij de longarts, hier gesproken over m'n prednison afbouw en samen besloten dat ik nu zou stoppen met afbouwen, omdat hoe lager ik kom hoe meer risico's dat m'n lijf de klap niet aan kan, maar je ook altijd een paar dagen nodig hebt om stabiel te worden en de reis naar NL ook het een en ander kost. Wel nog afgesproken om te kijken of ik inplaats van vernevelingen gewoon weer pufjes kan gebruiken. Maar de conclusie is wel, dat het goed gaat en dat ik erg trots mag zijn op mezelf.

Woensdag morgens had ik individuele fysio, hier gekeken naar de diverse oefeningen die ik straks thuis kan doen en deze goed uitgeschreven, zodat ik het als naslagwerk heb. Middags samen met een medepatiënt gezellig samen gezeten, ik heb het tevredenheidsonderzoek ingevuld en bezig geweest met m'n schema voor de eerste periode thuis.

Donderdag ochtend had ik een gesprek met de psycholoog. Middags plotseling even aar het dorp geweest, was bijzonder om voor het eerst in 1,5 jaar weer een keer te shoppen, erna heerlijk wezen zwemmen, wat oefeningen in het water gedaan, heerlijk en leuk.

Vrijdag ochtend rustig aan gedaan en middags geholpen om hier alles te versieren om de fietsers van Buiten Adem binnen te halen, ze hebben €16.000,- binnen gehaald voor de behandeling van kinderen met ernstig astma.

Zaterdag stukje wezen wandelen met de Davoser See, wat gedronken bij een restaurantje aan de Davoser See en middags nog een klein stukje gewandeld bij Landwasser. Zondag was het uitje door de mist niet zo heel fijn, vooral avonds vonden m'n longen het nodig om me te wurgen.

En dat was Week 8. Week 9 bestaat uit diverse onderzoeken, maar ook nog de gewone therapieën.
Maandag ben ik bijv. wezen zwemmen, Gister een prachtige wandeling bij het Sertig Dal, en waar ik mijn absolute record heb gelopen, bijna 3 km. Vandaag Longfunctie en zo gaat het de komende dagen nog even door, gesprekken, testen, zwemmen, fitness enz. Maar het is ook aftellen. Spullen inpakken. Afscheid nemen. Want zaterdag ochtend vroeg, laat ik deze bijzondere plek weer achter me en ga ik terug naar m'n eigen stekkie en vooral naar m'n lieve schatje, Gizmo.

Voor nu veel liefs vanaf hier
Rachel

  • 22 Juli 2021 - 09:48

    Hester :

    Wat heb je de afgelopen weken hard gewerkt, met bergen en dalen, letterlijk. Je mag onwijs trots op jezelf zijn. Nog een paar dagen er tegenaan en dan lekker naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn naam is Rachel Schelleman, mijn hobby’s zijn: Lezen, Computeren en toneel spelen.

Actief sinds 18 Mei 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 33530

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2022 - 10 Januari 2023

Davos 2022

08 April 2021 - 31 Augustus 2021

Davos 2021

01 November 2011 - 30 Maart 2014

Mijn Dagelijks Leven

19 Juli 2011 - 31 Oktober 2011

Naar Davos

08 April 2015 - 30 November -0001

Op Adem Komen

Landen bezocht: