Het begin - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Rachel Schelleman - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

10 April 2021 | Nederland, Ermelo

Lieve allemaal,

10 jaar geleden maakte ik op deze site een account aan, dat omdat de beslissing was gevallen dat ik naar het NAD (Nederlands Astmacentrum Davos) zou gaan voor revalidatie.

Toen had ik op 31 mei het screeningsgesprek en vertrok ik op 19 juli en kwam ik op 31 oktober weer thuis.

Op 8 april 2015 is er toen al een keer een heropname aangevraagd, alleen door allerlei omstandigheden was het toen niet mogelijk.

En nu, 10 jaar na m’n laatste opname wel.

Waarom Davos:
Omdat we hopen dat ik in Davos m’n prednison kan afbouwen en weer conditie en spierkracht kan opbouwen. En waarom dan in Zwitserland en niet in Nederland, omdat in Zwitserland er een zogenoemde prikkelarme omgeving is. Geen huisstofmijt, schonere lucht en nog wel meer. De kliniek ligt op 1686 meter hoogte.

Afgelopen woensdag 7 april had ik in Bilthoven een gesprek met een verpleegkundige en dan via de computer met een van de longartsen. Het was een heel fijn gesprek en aan het einde van het gesprek was het kom maar naar Davos.

Het voelt nog steeds heel onwerkelijk, heel dubbel. Maar ik ga ervoor.

Het is nu een hoop dingen regelen en dan afwachten op de definitieve vertrek datum. Maar zoals het er nu naar uit ziet zal dat begin mei zijn.

Via deze blog wil ik iedereen die dat wil op de hoogte houden.

Tot de volgende blog.

Liefs Rachel

• 10 April 2021 - 09:53

Theo:

Wat leuk dat je hier je verslagen gaat delen.
    Wens je heel veel succes met alle voorbereidingen en zometeen met je revalidatie in het prachtige Davos.
    Succes!

• 10 April 2021 - 09:53

Yvonne Klosters :

Heb he bericht gelezen en me aangemeld wij hopen op de beste resultaten groetjes yvonne

• 10 April 2021 - 10:09

Hester :

Ik ga je volgen, heel veel succes!

• 10 April 2021 - 10:30

Betsie Dwars :

Heel veel succes daar en hoop dat je de pretnison goed kan afbouwen .
    Zet hem op

• 10 April 2021 - 13:30

Rob:

Sterkte Rachel.

• 11 April 2021 - 09:27

Nora:

Spannende weken, maar straks op weg naar schone lucht, het beste team wat je kan wensen.... de weg naar herstel!!!!

• 11 April 2021 - 11:20

Nel Folkers:

Graag wil ik je volgen, ik wens je veel Zegen op de weg die je mag gaan❣️

• 12 April 2021 - 18:44

Beppie:

Ik wil me graag inschrijven voor deze nieuwsbrief